Grootschalige ondernemerswedstrijd

Businessmaster is een ondernemerscompetitie, welke gekoppeld is aan het Vlaamse televisieprogramma Kinderen Vandewindt. In de competitie spelen 1000en Vlamingen tegen elkaar en strijden om de titel beste kleine ondernemer van Belgie. Voor extra informatie, zie de klantcasus op http://www.bedrijfssimulaties.nl/over-ons-bedrijf/onze-klanten/vrt-businessmaster

Grootschalig mediaspektakel

Het Vlaamse uitgeversconcern de Tijd, Radio Donna en de VRT (Vlaamse Radio Televisie) hebben in 2005 de handen ineen gesloten om een platform te ontwikkelen ter stimulans van ondernemerschap in België. Ondernemerschap is enorm belangrijk voor een economie.

Met een verkregen subsidie van de Belgische overheid is het televisieprogramma en het internetplatform ‘Kinderen van Dewindt’ gemaakt. De tv-serie vertelt over een Antwerps havenbedrijf en alle gebeurtenissen in die setting. Het internetplatform bood diverse mogelijkheden voor mensen die aan het ondernemerschap wilden snuffelen: documentatie, software voor scholen en chatsessies met de minister van economie.

Aan Bedrijfssimulaties.nl (de Belgische variant Bedrijfssimulaties.be) is gevraagd om een landelijke competitie te organiseren op basis van een managementgame, waarin deelnemers kunnen proeven aan het ondernemerschap.

In samenwerking met mensen van de VRT en de Tijd is een competitie op basis van een managementgame ontwikkeld die een brug slaat tussen fictie en realiteit. De competitie Businessmaster was groots opgezet en kende een directe koppeling met het televisieprogramma ‘Kinderen van Dewindt’. In totaal zijn er 4 competities van 3 weken gespeeld, waarbij er gespeeld is door meer dan 27.000 deelenemers. Zij runnen een virtuele zaak op een virtuele markt waarin andere deelnemers de concurrenten vromen. Als eigenaar van een bakkerij-, drankenhandel, of gadget onderneming kon tevens gespeeld worden tegen een poule van bekende Belgen. Dagelijks beslissen deelnemers hoeveel ze moeten aankopen, aan welke prijs ze hun producten gaan verkopen, welke reclamecampagne ze zullen voeren, of er bijkomend personeel moet aangeworven worden, enz. De feedback voor de deelnemers werd gedistribueerd door de managementgame met ondersteuning van de online-helpdesk door Bedrijfssimulaties.nl.


Edumundo.com maakt gebruik van cookies. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door deze balk te sluiten door op het kruisje te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

sluit