Telecomwinkels verbeteren resultaat
Swisscom is de grootste telecomaanbieder van midden Europa. Het Zwitserse bedrijf heeft een divisie mobile, welke is opgedeeld in vier subdivisies, waarvan de winkeldivisie er één is. Een reorganisatie is noodzakelijk, maar men vanwege de grote en historie van het bedrijf niet gemakkelijk.
De klantvraag

Omdat alle vier de subdivisies een veranderingstraject en een reorganisatie aan zijn gegaan heeft Swisscom aan de Duitse tak van Bedrijfssimulaties.nl (online-planspiele.de) gevraagd een grote competitie te organiseren. Doel is om draagvlak te creëeren voor de veranderingen, economische kennis te vergroten, marktgerichter te denken en teambuilding te bevorderen.
De oplossing van BS

Bedrijfssimulaties.nl heeft haar handelssimulatie ProSim Advanced aangepast voor Swisscom. Gedurende 3 maanden heeft de onderneming een competitie gespeeld, waarin de Zwitserse economie werd nagebootst en diverse klantgerelateerde vragen naar voren kwamen.
Een team bestond bijvoorbeeld uit alle medewerkers van 1 winkelvestiging en zorgde naast leerzame momenten voor de nodige hilariteit en teambuilding.Naast de speelrondes zorgde een stuk e-learning voor de nodige feitenkennis over de markt en economische ontwikkelingen.

-
Natasja Sommer
SwisscomWij waren erg verrast door de mogelijkheden van de managentsimulatie van Bedrijfssimulaties.nl. We hebben niet alleen kunnen investeren in veranderingsbereidheid, maar ook kunnen sturen op ontwikkeling van het individu.

Case eigenschappen
Meer informatie
Vraag meer informatie aan
Een simulatie of managementgame van Bedrijfssimulaties.nl betekent een maatoplossing voor u.