Marketing Communicatie Game
Nog nooit was een sterk merk zo waardevol als in de laatste decennia. Bedrijven spenderen miljarden aan marketing om de consument te verleiden hun producten te kopen. Een consistente en duidelijk marketingcommunicatiestrategie is hierbij pure noodzaak.
Met de simulatie krijgen de deelnemers op speelse wijze inzicht in de vele facetten van marketingvoeren. In een fictieve wereld gaan zij op nationaal terrein de merkenstrijd met elkaar aan.
Battle of the brands
Als afdeling marketing krijgen deelnemers de taak om een aantal producten
succesvol te positioneren. Welke onderneming positioneert haar merk het beste? Wie heeft de krachtigste communicatiestrategie? Wie behaalt de beste verkoopcijfers? Wie mogen zich uiteindelijk de communicatie-specialisten van hun concurrentieveld noemen? Direct krijgt het te maken met hevige concurrentie en wisselende consumentenbehoefte: de prestatiedruk stijgt. Een aantal vragen rijzen:
- wie zijn onze klanten?
- Hoe kunnen we ons onderscheiden van de concurrenten?
- Welke producten hebben de hoogste prioriteit?
- Beslissingen moeten onderbouwd worden aan de hand van de theorie.
Denk hierbij aan werking van reclame, gebruik
van marketinginstrumenten, marketingcommunicatieplan (met o.a. swot en smart-doelstellingen) en brandingstrategieën.
-
samenwerking met Noordhoff uitgevers
De simulatie is ontwikkeld in samenwerking met uitgeverij Noordhoff uitgevers. De simulatie sluit daardoor aan bij het boek ‘marketingcommunicatiestrategie’ van Floor en Van Raaij (isbn 978-90-207-3333-4) en brengt zo de theorie tot leven.
-
Productbeleid
Bepaal per product je eigen beleid, kies je voor extra promotie of is een simpele display meer dan voldoende.
-
Welke bekende naam koppel jij aan je product?
Kies uit een scala aan bekende personen om hen in te zetten bij de promotie voor je producten. Maak je een billboard of ga je voor een tv commercial?

Meer informatie
Vraag meer informatie aan
Een simulatie of managementgame van Bedrijfssimulaties.nl betekent een maatoplossing voor u.