Handelssimulatie 'Prosim Advanced'

In het bedrijfsleven is strategie een vaak gehoord begrip, in het onderwijs zien we strategie terug als een van de belangrijkere focuspunten tijdens de les. Strategie is naast marketing en kwaliteitsmanagement een belangrijk hoofdonderdeel van de managementsimulatie 'ProSim Advanced'. Door zijn modulaire karakter is het focussen op onderwerpen zeer goed mogelijk. Deze handelssimulatie is niet voor niets een van de meest gespeelde Managementsimulatie in het hoger onderwijs.

De meest gespeelde managementgame van Nederland

Spelers vormen in teams de directie van een handelsonderneming. Aan hen is het de taak om hun bedrijf in een virtuele wereld te laten overleven en groeien. Een goede strategie formuleren voor de producten, het kiezen van de juiste marketinginstrumenten en het in de gaten houden van de financiële situatie, zijn zaken waar het team aandacht aan moet besteden. Verder zijn er zeer uitgebreide personeels- en HRM beslissingen, moet er nagedacht worden over distributiestrategieën en R&D.

Door gebruik te maken van extra modules en aanvullende opdrachten is de focus binnen de simulatie eenvoudig te verleggen. Op deze manier kan een optimale aansluiting met het curriculum gerealiseerd worden.

Omdat deze simulatie op verschillende niveaus kan worden ingesteld is deze te spelen door zowel eerste als vierdejaarsstudenten van het hoger onderwijs, maar ook managers zullen het spelen van deze simulatie een als een uitdaging ervaren.

  • prosimfinance

    Financiele gegevens

    Spelers krijgen inzicht in het toepassen van verschillende marketinginstrumenten, het lezen en interpreteren van financiële rekeningen en het correct formuleren van een strategie en strategisch plan.

  • prosimmarkt

    Vele theorien

    De output van de simulatie biedt zowel cijfermatige als niet cijfermatige variabelen: Balanced Scorecard metingen, Boston Consultancy Matrix, Dupontschema, etc.

  • balanced scorecard

    Balanced scorecard

    De beoordeling binnen de simulatie vind plaats aan de hand van een balanced scorecard. Niet alleen de financien zijn dus van belang maar ook marketing, imago en personeel spelen een grote rol.

Welkom

Kies een standaard spel

  • Doelgroep

  • Focus economie

    Niet
    Wel
  • Inhoudelijk niveau

    Basis
    Complex

Meer informatie

Vraag meer informatie aan

Een simulatie of managementgame van Bedrijfssimulaties.nl betekent een maatoplossing voor u.

Edumundo.com maakt gebruik van cookies. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door deze balk te sluiten door op het kruisje te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

sluit