Kenmerken Internationale handelsimulatie

De BAM simulatie is geschikt voor expats, internationale managers en (internationale) studenten. Met de BAM simulatie kunt u:

  • Kennis maken met internationale handel en aspecten die hierbij een rol spelen;
  • Het opstellen van een internationaal gericht businessplan;
  • Leren omgaan met cultuurverschillen bij internationale handel;
  • Inzicht krijgen in internationale expansiestrategieën en deze vertalen naar tactisch/ operationele beslissingen.

De BAM simulatie inhoudelijk

“Investeren in Duitsland? Of misschien toch in Frankrijk. België lijkt wel een heel aantrekkelijke markt, met een gelijkende taal. Daar zal de barrière toch het laagste zijn?”.
Internationalisatie. Een keuze waar het management van veel ondernemingen van droomt. Maar dan begint het probleem; de selectie van een goede plaats en van een goede toetredingsstrategie. Een eigen vestiging openen, of via licenties gaan werken? Een valkuil die daarbij komt kijken: alles wordt gericht op de nieuwe locatie en de bestaande thuismarkt wordt vergeten.

Internationalisatie naast ongoing concern


Deelnemers krijgen op speelse wijze inzicht in de complexiteit van het internationaal zaken doen en de verschillende keuzes die een onderneming heeft. Daarnaast is het van belang om een goede selectie te maken van landen; niet ieder land is even geschikt voor een bepaalde strategie.
Buiten de internationaliseringkeuzes dient een onderneming nog wel het normale productieproces in de gaten te houden om op deze manier de expansie te financieren.

Theoretische onderbouwing


Het spel is gebaseerd op het boek “Internationale Bedrijfskunde” van Haico Ebbers en Pieter-Klaas Jagersma en richt zich zodoende op diverse thema’s, zoals:

  • Omgevingsanalyse;
  • Internationaal samenwerken;
  • Cultuurverschillen;
  • Internationale strategievorming;
  • Het internationale businessplan;
  • Het kopen van marktinformatie;
  • Te analyseren output: internationale handelscijfers, demografische gegevens, verlies- & winststaten, etc.


  • Internationale handelssimulatie startscherm

    Startscherm Internationale Handelssimulatie

    Uit het startscherm valt meteen op te maken dat we met een globale onderneming hebben te maken, waarbij de strategie vraagt om een juiste mix tussen het nemen van goede beslissingen in diverse gebieden van de wereld.

  • Internationale handelssimulatie communicatie

    Communicatie in de BAM

    Communicatie is van essentieel belang in deze simulatie. Hoe ontwikkelt zich de politieke situatie in China en hoe spelen we daar op in? Houdt het nieuws constant in de gaten!

  • Internationale handelssimulatie productie

    Ongoing concern

    Naast de internationalisatiestrategie dienen de deelnemers gewoon om te gaan met de dagelijkse zorgen van het runnen van de onderneming. Hoe is het gesteld met de productie?

Vietnam Business abroad

Kies een standaard spel

  • Doelgroep

  • Focus economie

    Niet
    Wel
  • Inhoudelijk niveau

    Basis
    Complex

Meer informatie

Vraag meer informatie aan

Een simulatie of managementgame van Bedrijfssimulaties.nl betekent een maatoplossing voor u.

Edumundo.com maakt gebruik van cookies. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door deze balk te sluiten door op het kruisje te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

sluit