Productiesimulatie 'The Chocolate Firm'
De ProSim Productie simulatie 'The Chocolate Firm' is de meest moderne en complexe managementgame van Bedrijfssimulaties.nl. De simulatie is geschikt voor hogere managers en laatste jaars studenten.
Keuzes die gemaakt moeten worden liggen op het gebied van onder andere marketing, financiën, kwaliteit en productie. Dit alles met een complexe en gedegen theoretische onderbouwing.
Inhoud
Deelnemers ervaren concreet de consequenties als ze bijvoorbeeld de kwaliteit van de chocola wijzigen. Blijven consumenten de chocola dan nog kopen? Welke nieuwe markten boor ik aan? Hoe veranderen de kostenniveaus? En welke wijziging in de prijs moet dit hebben?
Strategie en feedback heeft extra aandacht gekregen in deze bedrijfssimulatie. Het marktmodel is opgedeeld in drie segmenten. Zo krijgen de studenten inzicht in de consequenties van de gekozen strategie en het gevoerde beleid. Per beslissingsgebied wordt aangegeven welke vragen studenten zichzelf moeten stellen om de juiste afweging te maken.
De productiesimulatie is eenvoudig aan te kleden met aanvullende opdrachten om de focus binnen de simulatie te richten op een specifiek domein. Op deze manier kan ook een optimale aansluiting met het curriculum gerealiseerd worden.
Doelgroep van de simulatie zijn derde en vierdejaarsstudenten van het economisch hoger onderwijs, universitaire studenten en managers. De theorie binnen de simulatie sluit aan op het Basisboek Bedrijfseconomie en Jaarverslaggeving van Noordhoff Uitgevers
-
Strategie
De strategische onderbouwing in deze simulatie dienen de deelnemers te doen op basis van de value chain van Porter. Na het bepalen van een strategie wordt deze in een overzichtelijk menu weergegeven en achteraf gemeten of deze behaald is.
-
Beslissingen
Niet alleen economische en distributiebeslissingen zijn van belang, ook het kijken naar de productkwaliteit en de leverancier van de ingredienten is een onderdeel van de ProSim ProductieSimulatie "The Chocolate Firm".
-
Het instellen van machines
Heel gedetailleerd gaan de deelnemers ook aan de gang met de instellingen van de machines. "Op welke snelheid laten we de machines draaien om het gewenste resultaat te behalen en hoe meten we de kwaliteit ervan?"
-
Communicatie binnen het spel
Communicatie is een essentieel deel van bedrijfsvoeren. Ook in deze simulatie dienen deelnemers met elkaar te communiceren en uiteraard met externe partijen.

Meer informatie
Vraag meer informatie aan
Een simulatie of managementgame van Bedrijfssimulaties.nl betekent een maatoplossing voor u.