De Medische hulpmiddelen en pharma Game
Ervaar in één dag welke beslissingen een medisch hulpmiddelenbedrijf naar de top brengt.
Dé ideale manier om samen met uw medewerkers strategische marketing en sales in praktijk te brengen! Bedrijfssimulaties.nl heeft in samenwerking met de Healthcare Management School de Medische Hulpmiddelen Management Game en Pharma Game ontwikkeld.
Leerdoelen en inzetmogelijkheden
Deelnemers vormen in teams de directie van een medische hulpmiddelenonderneming. Aan hen is het de taak om hun onderneming in een virtuele medische hulpmiddelenwereld te laten overleven en groeien.
Een goede strategie formuleren voor de producten, het kiezen van de juiste marketinginstrumenten en het in de gaten houden van de financiële situatie, zijn zaken waar het team aandacht aan moet besteden.
Tijdens de bijeenkomst kan ook op een speciaal onderwerp worden ingezoomd. Dit kan naar wens door HMS worden ingevuld met bijvoorbeeld een marketing of communicatie onderwerp of door een spreker uit de eigen organisatie.
Leerdoelen en inzetmogelijkheden
- Opdoen marketing-, communicatie- en saleskennis in het kader van realiseren groei/
omzet;
- Inzicht in oorzaakâgevolg van marketing- en salesbeslissingen;
- Leren strategie vormen en deze vertalen naar tactisch/operationele beslissingen;
- Leren omgaan met financiële output (balans, winst-en-verliesrekening, kasstroomoverzicht);
- Leren werken met en sturen op doelstellingen;
- Leren klantgericht denken (intern en extern);
- Denken en functioneren vanuit de rol als management team.
Doelgroepen: Marketing Managers, Product Group, Managers, Product Managers, Sales Managers, Account Managers, Medical Research Managers, Brand Teams en Sales Teams.
-
De eerste dag als directie
Deelnemers vormen in teams de directie van een medische hulpmiddelenonderneming. Zij worden welkom geheten door de aandeelhouders en dan mogen direct hun eigen identiteit voor hun handelsonderneming bepalen.
-
Verschillende strategie opties
Teams krijgen verschillende theorie modellen voorgeschoteld om hun strategie te formuleren. Het waardemodel is er daar 1 van.
-
Marketingbeslissingen
Marketing speelt een grote rol, de producten waarmee de handelsorganisatie werkt zijn aanpasbaar en op deze manier altijd te identificeren met het eigen werkgebied.

Meer informatie
Vraag meer informatie aan
Een simulatie of managementgame van Bedrijfssimulaties.nl betekent een maatoplossing voor u.