De Medische hulpmiddelen en pharma Game

Ervaar in één dag welke beslissingen een medisch hulpmiddelenbedrijf naar de top brengt.
Dé ideale manier om samen met uw medewerkers strategische marketing en sales in praktijk te brengen! Bedrijfssimulaties.nl heeft in samenwerking met de Healthcare Management School de Medische Hulpmiddelen Management Game en Pharma Game ontwikkeld.

Leerdoelen en inzetmogelijkheden

Deelnemers vormen in teams de directie van een medische hulpmiddelenonderneming. Aan hen is het de taak om hun onderneming in een virtuele medische hulpmiddelenwereld te laten overleven en groeien.
Een goede strategie formuleren voor de producten, het kiezen van de juiste marketinginstrumenten en het in de gaten houden van de financiële situatie, zijn zaken waar het team aandacht aan moet besteden.

Tijdens de bijeenkomst kan ook op een speciaal onderwerp worden ingezoomd. Dit kan naar wens door HMS worden ingevuld met bijvoorbeeld een marketing of communicatie onderwerp of door een spreker uit de eigen organisatie.

Leerdoelen en inzetmogelijkheden


  • Opdoen marketing-, communicatie- en saleskennis in het kader van realiseren groei/

omzet;

  • Inzicht in oorzaak–gevolg van marketing- en salesbeslissingen;
  • Leren strategie vormen en deze vertalen naar tactisch/operationele beslissingen;
  • Leren omgaan met financiële output (balans, winst-en-verliesrekening, kasstroomoverzicht);
  • Leren werken met en sturen op doelstellingen;
  • Leren klantgericht denken (intern en extern);
  • Denken en functioneren vanuit de rol als management team.


Doelgroepen: Marketing Managers, Product Group, Managers, Product Managers, Sales Managers, Account Managers, Medical Research Managers, Brand Teams en Sales Teams.

  • Welkom als directie

    De eerste dag als directie

    Deelnemers vormen in teams de directie van een medische hulpmiddelenonderneming. Zij worden welkom geheten door de aandeelhouders en dan mogen direct hun eigen identiteit voor hun handelsonderneming bepalen.

  • waardemodel

    Verschillende strategie opties

    Teams krijgen verschillende theorie modellen voorgeschoteld om hun strategie te formuleren. Het waardemodel is er daar 1 van.

  • Marketing

    Marketingbeslissingen

    Marketing speelt een grote rol, de producten waarmee de handelsorganisatie werkt zijn aanpasbaar en op deze manier altijd te identificeren met het eigen werkgebied.

www.healthcaremanagementschool.nl

Kies een standaard spel

  • Doelgroep

  • Focus economie

    Niet
    Wel
  • Inhoudelijk niveau

    Basis
    Complex

Meer informatie

Vraag meer informatie aan

Een simulatie of managementgame van Bedrijfssimulaties.nl betekent een maatoplossing voor u.

Edumundo.com maakt gebruik van cookies. Je geeft door gebruik te blijven maken van deze website, of door deze balk te sluiten door op het kruisje te klikken, toestemming voor het gebruik van cookies. Wil je meer informatie over cookies en hoe ze worden gebruikt, bekijk dan ons cookiebeleid.

sluit