Businessklas handelssimulatie
De handelssimulatie 'Businessklas' is speciaal gemaakt om de aansluiting op het HBO onderwijs te versoepelen. Businessklas is een managementsimulatie welke is ontwikkeld met VO-scholen, een ROC instelling en de Hogeschool Inholland. Docenten hebben zelf lesstof geschreven, welke diverse onderwerpen (HAVO-4 tot en met VWO-6) behandelt en koppelt aan de game.
Inhoud
Men handelt in 3 modellen mobiele telefoons. Elke onderneming moet per ronde het aanbod van de producten in de 3 segmenten bekend maken. Men neemt beslissingen ten aanzien van inkoop, personeel, marketing, financiering, bedrijfsautoâs, etc. Allereerst bepaalt het team de inkoop en vervolgens plaatst ze haar producten tegen een bepaalde prijs in de markt. Hierna kan men marktonderzoek uitvoeren voor volgende perioden om zo de inkoop en aanbod nauwkeurig op elkaar af te stemmen en het beste resultaat te behalen. Tevens dienen teams de door henzelf opgestelde strategische doelstellingen te bereiken.
-
Strategie
Een belangrijk onderdeel binnen Businessklas is de strategiebepaling. De strategiebepaling wordt gedaan aan de hand van de concurrentiestrategiën van Porter en de groeistrategiën van Ansoff.
-
Beslissingen
Binnen de simulatie kunnen verschillende beslissingen worden genomen. Al deze beslissingen dienen in lijn te zijn met de strategie. Hoe meer de beslissingen in lijn zijn met de strategie des te hoger de score.
-
Resultaten
Businessklas produceert verschillende resultaten welke door de spelers geïnterpreteerd kunnen worden. Op basis van de gekozen strategie en ingekochte marktinformatie kunnen dan weer nieuwe beslissingen worden genomen.

Meer informatie
Vraag meer informatie aan
Een simulatie of managementgame van Bedrijfssimulaties.nl betekent een maatoplossing voor u.