Run je eigen touroperator
Het simuleren van logistieke- en bedrijfsprocessen binnen een touroperatorbedrijf en het combineren met realistische praktijkcases. Het beheersen van aspecten als bezettingsgraden, kosten, inkomsten en efficiency is een lastige opgave voor de huidige op toerisme-ingestelde ondernemingen, die vaak wereldwijd opereren. Naast de interne problematiek van het afstemmen van de juiste middelen op het juiste moment, zijn er diverse culturele en politieke factoren die het internationale bedrijfsproces beïnvloeden.
Inhoud
De deelnemers van deze managementgame vormen het management van een touroperator. Men neemt als team een bestaande functie binnen het bedrijf over en het ongoing concern heeft reeds een historie.
De output bestaat uit financiële resultaten conform de gebruikelijke regels die gelden in de reisbranche. Deze gegevens worden begrijpelijk en helder gepresenteerd, waarbij de moeilijkheidsgraad instelbaar is.
Vervolgens worden er niet-financiële zaken gemeten, waaronder marktaandelen, de Balanced Scorecard ©, bezettingsgraden, tevredenheidonderzoeken onder klanten en marktinformatie. Daarnaast zorgen gebeurtenissen in de markt voor de nodige dilemma's.
Vooral de communicatieve vaardigheden, de samenhang van diverse onderdelen binnen het bedrijfsproces, de afhandeling van reizen in het algemeen, het inkopen hotelbedden en het niveau van servicegerichtheid van het personeel zijn de peilers bij het spelen van deze simulatie.
-
Welke bestemmingen kies jij?
Elke ronde maak je opnieuw de keuze in welke landen/plaatsen je welke hotels in jouw brochure opneemt.
-
Allotmentcontracten
Bepaal voor elk hotel in je reisbrochure hoeveel bedden je in allotment wilt hebben en hoeveel je er daarvan garandeert. Het hotel geeft jouw afhankelijk van het contract een prijs per bed.

Meer informatie
Vraag meer informatie aan
Een simulatie of managementgame van Bedrijfssimulaties.nl betekent een maatoplossing voor u.